Így szerettek ők


Minden porcikámmal vágytam erre a könyvre úgy, hogy csak 1-2 Facebook-bejegyzést olvastam el. Már maga a tudat, hogy a valós szerelmi sztorikat meg lehet ismerni, teljesen felcsigázott. Aztán végül is otthon kiharcoltam, hogy megkaphassam . Csodálatos karácsonyi ajándék volt ez a könyv Dóri lányomtól. :)
A könyv kinézete, arculata valami fantasztikusan gyönyörű. Egyszerűen rajongani tudok az ilyen szép munkákért, bár ennek volt egy hátránya: túl nagy és ezáltal túl nehéz, így nem lehet bedobni a válltáskába és csak úgy magunkkal vinni bárhova (pontosabban lehet, próbáltam, csak az embernek leszakad a válla). Arra nem sikerült rájönnöm, hogy a fotókkal mi történt. Nagyon sok írónál, költőnél ugyanazok a képek voltak, amik a tankönyvekben is szerepelnek, de most valamiért másnak láttam őket, sokkal élethűbbnek, élesebbnek, maibbnak. Aztán felvetődött bennem, hogy talán ezeket a képeket ilyen jól feljavították, és így már tényleg látszódnak az arcvonások, az öltözék, de az is lehetséges, hogy csak attól, hogy emberibb oldalukról ismertem meg a felmagasztalt művészeket, más szemmel néztem a képekre, és így már sokkal jobban láttam Őket.
Mert az tény, hogy most már hús-vér embereknek gondolom Szerb Antalt, Benedek Eleket, Pilinszky Jánost, sorolhatnám, akik eddig csak életrajzi adatok voltak, illetve egy-egy mű, amit nem lehetett hova kötni. Itt is szeretném megköszönni Nyáry Krisztiánnak, hogy ezt lehetővé tette, mert az egyetem 5 éve alatt magyar szakon ezt nem sikerült elérni. És hát az is tény, hogy csak úgy lehet igazán jól megtanítani valamit, ha az ember közel érzi magához, nem pedig egy adat-tengernek. (Olvastam is a moly.hu-n egy észlelést, ahol az egyik diák mesélte, hogy a magyartanáruk ezt a könyvet vitte be irodalomórára és felolvasta azt a részt, amelyik köthető volt a tananyaghoz. Nagyon jó ötlet, így legalább a diákok is embernek képzelik majd az írókat / költőket.)
A könyv legnagyobb pozitívuma az, ami a fülszöveg utolsó pár szava: "a szerelem sokféle arcáról". Nem csak a botrányos szerelmek, nem csak a gyönyörű szerelmek voltak itt leírva, hanem minden! Izgalmas, unalmas, fura - de egy biztos, hogy mivel irodalmi alakokról szólt, nagyon érdekes volt mindegyik. Minden fejezetet nagy-nagy izgalommal kezdtem el olvasni, mert sosem tudhattam előre, hogy ez most hogy fog végződni.
Egy szó mint száz: ez a könyv eszméletlen jó ötlet volt!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése